Choroby zębów

Najczęstsze choroby zębów

Czasami na pozór ładne zęby mogą być niekoniecznie zdrowe. W niewidocznym miejscu może znajdować się ubytek, albo gorsza choroba zębów, dlatego tak ważne są regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym. Warto jest dbać o zęby nie tylko ze względów estetycznych i ładnego wyglądu, ale także ze względu na nasze zdrowie. Jak się okazuje zaniedbane zęby mogą przyczyniać się do wielu chorób i dolegliwości, na pozór nie związanych z samymi zębami. A jakie są najczęstsze choroby zębów?

Najczęściej występującą chorobą zębów zarówno wśród do dorosłych, ale także u dzieci jest próchnica. Wynika ona zwykle z niedostatecznej higieny jamy istnej, a do jej powstania przyczyniają się rozmaite substancje, takie jak na przykład cukry. Leczenie polega zwykle na usuwaniu zarażonych części zębów i uzupełnianiu ubytków. Nieleczona próchnica może mieć ogromny wpływ na nasze zęby i ogólny stan zdrowia oraz przyczynić się do powstania kolejnej najczęstszej choroby zębów, zapalenia miazgi. Tę chorobę łatwo można rozpoznać, gdyż towarzyszy jej ogromny nieprzyjemny ból zęba. Niewyleczona może przenieść się na kość, co jest już niebezpieczne.

Inną powszechnie występującą chorobą zębów jest zgorzel. Powstały w wyniku niewyleczonej miazgi. Jest to ogólnie mówiąc powstanie martwicy zęba. Dolegliwościami, które zdarzają się równie często są ropnie. Są równie nieprzyjemne, jak i niebezpieczne dla naszego zdrowia. Bardzo powszechną dolegliwością jest nadwrażliwość zębów. Dotyka praktycznie co trzecią osobę i objawia się nieprzyjemnym bólem przy spożywaniu zimnych napojów i pokarmów. Bardzo poważną chorobą i niestety często występującą jest także parodontoza, która w konsekwencji doprowadza do wypadania zębów.

Nie należy zatem lekceważyć wszelkich dolegliwości związanych z zębami i wybrać się do specjalisty. Regularne wizyty u stomatologa ustrzegą nas przed rozwojami różnego rodzaju najczęstszych chorób zębów (i nie tylko zresztą) i długotrwałego oraz kosztownego leczenia. Im szybciej zaczniemy radzić sobie z ubytkami, czy innymi dolegliwościami związanymi z zębami, tym lepiej.